,

Μια τελεία στον επαναστατικό παροξυσμό του Ρωμανού

Με έκπληξη (ή μάλλον όχι και τόση) παρατηρώ τις τελευταίες μέρες τον κόσμο να υστεριάζει πάνω στο δράμα του Νίκου Ρωμανού, και να πλέκει με περισσό ζήλο ένα περίτεχνο επαναστατικό κέντημα εξ αφορμής του, που ειλικρινά με κάνει να αναρωτιέμαι αν οι γύρω μου ξέχασαν πως πρόκειται για καταδικασμένο και αμετανόητο εγκληματία που έχει εκτίσει ελάχιστη απ’ την ποινή του. Η σκέψη δε, ότι ίσως και να το γνωρίζουν καλά αυτό, αλλά να μην έχουν πρόβλημα να κυκλοφορεί ανάμεσά τους ένας επικίνδυνος άνθρωπος που καίει, σπάει, πυροβολεί, γαμάει και δέρνει επειδή, παρά τον ακραίο ιδεαλισμό του, κατά βάθος είναι ψυχούλα μωρέ, με ανησυχεί ακόμα περισσότερο. Κι επειδή ξέρω τον αντιδραστικό τρόπο που λειτουργεί η ελληνική σκέψη, ΝΑΙ, γνωρίζω ότι υπάρχουν αναρίθμητοι εγκληματίες εκτός φυλακής, λιγότερο, εξίσου ή και περισσότερο επικίνδυνοι από τον Νίκο Ρωμανό, όπως επίσης ξέρω ότι χαίρουν ασυλίας κι ότι δεν πρόκειται να συλληφθούν ποτέ. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως συναινώ στην χορήγηση άδειας σε ένα τόσο αντικοινωνικό άτομο, ούτε ότι βρίσκω έστω ένα ψήγμα λογικής στην ηρωοποίησή του, επειδή τα εγκλήματά του (κατά τη γνώμη του) έχουν αγνό ιδεολογικό υπόβαθρο. Αν γίνεται, παρακαλώ να μπουν φυλακή όλοι όσοι παρανομούν σε τέτοιο βαθμό. Προφανώς δεν γίνεται, γιατί δεν ζούμε στον κόσμο της Barbie fairytopia. Δεν θα καταργήσουμε, όμως, την έννοια της ποινής εν όλω, επειδή κάποιοι καταφέρνουν να την αποφύγουν.

Τα δικαιώματα του φυλακισμένου (όσα δηλαδή δεν του έχουν αποστερηθεί εκ του νόμου) εννοείται πως είναι αναφαίρετα και αδιαπραγμάτευτα, και κάθε λογικό άτομο συμφωνεί με αυτό. Το δικαίωμα του Ρωμανού στην εκπαίδευση δεν πρέπει να παραβιαστεί, λοιπόν, με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, δεν πιστεύω να διανοείται κανείς ότι ένας καταδικασμένος εγκληματίας μπορεί να σουλατσάρει στο Πανεπιστήμιο ανενόχλητος, να παρακολουθεί μαθήματα με τους άλλους, να δίνει εξετάσεις, να πίνει καφέ με την παρέα του και γενικά να ζει τη φοιτητική του ζωή σα να μην τρέχει τίποτα. Γιατί τρέχουν πολλά. Κυρίως το ποινικό του μητρώο. Να σπουδάσει, επομένως, να μεγαλουργήσει ακαδημαϊκά αν θέλει, αλλά εξ αποστάσεως. Ή με όποιον τρόπο κρίνουν πρόσφορο ο νόμος και το δικαστήριο για ένα άτομο που εκ των πραγμάτων τελεί υπό ειδικό νομικό καθεστώς. Το ότι υφίσταται τις συνέπειες του εγκλήματός του δεν συνιστά “εκδίκηση”, όπως άκουσα πολλούς να λένε κατά την εκφορά των μελοδραματικά παραπειστικών τους σοφισμάτων. Είναι η ουσία της ποινικής κύρωσης.

Άκουσα τρελά πράγματα αυτές τις μέρες, και διάβασα κι άλλα, ακόμη πιο εξωφρενικά για αυτή την υπόθεση, μέχρι και ότι “Δεν χρωστάει ο Νίκος Ρωμανός στην κοινωνία, αλλά η κοινωνία σε αυτόν”. Είμαστε με τα καλά μας; Ο Νίκος Ρωμανός είναι ένα παιδί, του οποίου ο κολλητός δολοφονήθηκε μπροστά του από έναν νοσηρά διαταραγμένο αστυνομικό. Τελεία. Τίποτα περισσότερο – τίποτα λιγότερο. Δεν είναι σύμβολο, δεν είναι ήρωας, είναι απλώς ένα παιδί που του συνέβη κάτι αισχρό στην εφηβεία του και κατόπιν, μπλέκοντας τη νεανική του επιπολαιότητα με την ιδεολογική του ακροβασία, πήρε τον νόμο στα χέρια του. Με αποτέλεσμα να μπει φυλακή. Και τώρα κάνει απεργία πείνας για να του χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια που ο εισαγγελέας δεν εγκρίνει. Και είναι λογικό να μην την εγκρίνει, γιατί ο Ρωμανός είναι επικίνδυνος και δεν έχει δείξει ίχνος μεταμέλειας. Λυπάμαι που κάνει απεργία πείνας, εύχομαι ο εντυπωσιακός ζήλος του να συνδέεται όντως με τη δίψα του για μάθηση, αλλά δεν θα τον χρίσω κοινωνικό αγωνιστή επειδή εκβιάζει το δικαστήριο σκοτώνοντας τον εαυτό του.

Σε τελική ανάλυση, οι αυτοκτονικές τάσεις του Ρωμανού, όποιο κι αν είναι το ιδεολογικό περίγραμμά τους και ανεξάρτητα από την πολιτική τους ατζέντα, δεν λύνουν κάποιο πρόβλημα (αν υποθέσουμε ότι υπάρχει). Είναι εκδηλώσεις ψυχικής ανισορροπίας και ακραίου ναρκισσισμού. Και ελπίζω να μην του στερήσουν τη ζωή του, γιατί θα είναι πραγματικά άδικο και κρίμα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν κοινωνικό πρόβλημα ούτε και πρέπει να τις αφήνουμε να χειραγωγούν μια ολόκληρη κοινή γνώμη.

  • George

    Είναι ανησυχητικό που το αυτονόητο περιεχόμενο του άρθρου σου αμφισβητείται από πολλούς.Δεν είναι υπερβολή να υποθέσουμε ότι κάποιοι από τους υποστηρικτές του wannabe celebrity της ψευδοεπανάστασης, θα γούσταραν πολύ ο μικρός να φτάσει στο θάνατο μόνο και μόνο για το τζέρτζελο που θα ακολουθήσει.
    A propo, που πήγαν αυτοί που οσμίζονταν, ωσάν έμπειρα λαγωνικά, το δόλιο της δημοσιοποίησης θεμάτων για τον αποπροσανατολισμό της μάζας από τα μνημόνια;

  • threepwood

    καλά τα λέει ο συγγραφέας ως ένα σημείο..αν δεν αποτελεί όμως κοινωνικό πρόβλημα η μη εφαρμοφή των νόμων τότε τι αποτελεί? Επισης ο Ρωμανός δεν ειπε ποτε οτι νοιαζεται για την παιδεία (θα επρεπε να το ξερει ο συγγραφεας αν οντως ειχε διαβασει τι εχει πει) αλλά για τις ανάσες ελευθερίας που μπορεί να του χαρίσει..δηλαδη να εκμεταλλευτεί ένα δικαίωμα με βάση τους νόμους..οι ίδιοι νόμοι τον φυλάκισαν, άρα η δικαιοσύνη κάπου λειτουργεί και κάπου όχι..?

  • Δημήτρης Δικαιουλάκος

    Θα συμφωνήσω με τα παραπάνω, παρατηρώντας επίσης τη σκληρή στάση του νέου απέναντι σε μια πολιτεία που σε σχέση με άλλους τον “χαϊδεύει”.

  • Mouxritsa

    Σε λάτρεψα !!!!!

  • ASSOS1245

    ΑΨΟΓΟΣ!!!!

  • Χρύσα

    Επιτέλους..πάνω που είχα αρχίσει να χάνω τη πίστη στην ανθρωπότητα κ είχα πειστεί οτι έρχεται το τέλος λόγω εκτεταμένης βλακείας!!

  • Antonis

    ΠΕΕΕΣ ΤΑ !!!!
    ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΕΕΕΕΣ !!!!!

  • Σωστός!

  • Πουλάκι μου εδώ είσαι και σε έψαχνα μάταια στη Lifo!!! Καλή αρχή!

  • otinanai@gmail.com

    Η ανάλυσή σου αναδεικνύει μία αποσιωπημένη πτυχή του θέματος, αυτή του ναρκισσισμού.

  • elena

    well said!

  • Amen

    Amen!

  • geomam

    Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο το άρθρο. Επιτέλους και κάποιος γράφει κάτι σωστό.

  • papadaki

    Μακαρι οσοι το παιζουν ιδεαλιστες και επαναστατες να τα σκεεφτονταν αυτα. Θα ηταν καλυτερα για ολους!!

  • Pericles

    Καιρός ήταν να διαβάσουμε και έναν πιο ψύχραιμο συλλογισμό. Συγχαρητήρια για το άρθρο.

  • Konstantinos Panou

    Τόσο ο τωρινός απεργός πείνας όσο και ο φίλος του, που η μνήμη του τιμάται σαν σήμερα, υπήρξαν χούλιγκανς των γηπέδων. Η αποθέωση του ονόματός του από τους ακραίους οργανωμένους συγκεκριμένης ομάδας της Αθήνας είναι χαρακτηριστική.
    Από την ανάγνωση των ρεπορτάζ του αιματηρού γεγονότος του Δεκέμβρη του 2008 αλλά και των δικών των πρωταγωνιστών που ακολούθησαν, προκύπτει, ότι η ομάδα του θύματος εκείνο το βράδυ, προερχόμενη από ¨κινητοποίηση¨ στην περιοχή των Εξαρχείων, αφού αντιλήφθηκε σταθμευμένο περιπολικό στη Χαριλάου Τρικούπη κοντά στο Χημείο του επιτέθηκε με μολότοφ.
    Ακολούθησε αστυνομική αντίδραση από την οποία προέκυψε ο νεκρός, η πλευρά του οποίου επικαλέστηκε ευθεία βολή, ενώ εκείνη της αστυνομίας βολή στον αέρα και εξοστρακισμό της σε οροφή κτιρίου.
    Η ουσία είναι το κατά πόσο αξίζουν αγιοποίησης, νεαροί μηδενιστές, καθολικοί αρνητές της αξίας της ανθρώπινης ζωής, μανιακοί αρνητές κάθε Πολιτειακής Αρχής και θεσμοθετημένης Εξουσίας, δηλαδή υμνητές του δίκαιου του πιο δυνατού και των κανόνων της ζούγκλας. Νευρωτικοί γόνοι κάποιας high socity, που το μακέλεμα, το σπάσιμο και το κάψιμο είναι γι΄ αυτούς heppening στην ανία της καθημερινής τους ευμάρειας.
    Αν ήξεραν, όσοι από τους ανθρώπους του Τύπου τώρα τους περιβάλλουν με τη στοργή τους, πόσες φορές η κριτική τους τους είχε ¨συμπεριλάβει¨ ως ήρωες θλιβερών και καθόλου ηρωικών γηπεδικών επεισοδίων….
    Συγχαρητήρια για το θάρρος της γνώμης σας.

    • Ε. Κ.

      Χούλιγκανς των γηπέδων; Ήσουν παρών στους χουλιγκανισμούς Γρηγορόπουλου – Ρωμανού σε κάποιο γήπεδο; Και για ποιούς οργανωμένους μιλάς; Καλύτερα δεν είναι να μιλάς με στοιχεία αφού φαίνεται να γνωρίζεις λεπτομέρειες; Και επιτέθηκαν σε περιπολικό με μολότοφ; Και το περιπολικό δεν καταστράφηκε; Γιατί δεν το είδαμε στα δελτία ειδήσεων; Επιπλέον, παίρνουμε ως δεδομένο (εφ’όσον αυτά ήταν τα αποτελέσματα της τότε βαλλιστικής εξέτασης) οτί η σφαίρα εξοστρακίστηκε και σκότωσε το Γρηγορόπουλο. Οι καταθέσεις των μαρτύρων που ήταν παρόντες στο σημείο της δολοφονίας κατέθεσαν ότι οι δύο ειδικοί φρουροί αντί να καλέσουν κάποιο ασθενοφόρο και να δουν τι συνέβη με το Γρηγορόπουλο απλά έφυγαν προς το αστυνομικό τμήμα Εξαρχείων χωρίς να προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια. Αυτό πώς το σχολιάζεις; Και μια μικρή παρατήρηση, αν επιθυμείς να χρησιμοποιείς ξένο λεξιλόγιο στο κείμενό σου τουλάχιστον φρόντισε να το χρησιμοποιείς σωστά ή απλά χρησιμοποίησε τις αντίστοιχες ελληνικές λέξεις. (society & happenings)

  • Yiannis

    Επιτέλους ένα άρθρο βασισμένο στην κοινή λογική. Αρκετός κόσμος συμφωνεί μαζί σου, απλά η Ελλάδα είναι μια χώρα όπου το ποσοστό των ακραίων τραμπούκων κάθε χρώματος και ταμπέλας είναι υπερβολικά μεγάλο σε σχέση με άλλες δυτικές χώρες

    • Δον Ιδιώτης

      Και υπερβολικά θορυβώδες, θα συμπλήρωνα

  • :)

    κατα την (ταπεινη) αποψη μου, δεν ειναι και λιγο να δολοφονειται ο κολλητος σου μπροστα στα ματια σου απο εναν αστυνομικο! λογικο να θες να παρεις την εκδικηση σου.. και στο κατω κατω δεν εχει σκοτωσει ΚΑΝΕΝΑΝ αθωο.. Και εφοσον τιμωρηθηκε απο την δικαιοσυνη, δε θα επρεπε να του χορηγηθει και η εκπαιδευτικη αδεια, οπως αυτη οριζει??

  • ira

    Ο Νικος Ρωμανος ειδε πριν 6 χρονια τον φιλο του να ξεφυχα στα χερια του απο σφαιρα αστυνομικου. Ποιος φυσιολογικος ανθρωπος και ποσο μαλλον ενα παιδι 15 μολις χρονων μπορει να αντεξει αυτο το θεαμα; Ο Νικος δεν λεμε οτι δεν εσφαλε, αλλα ενω μπορουσε να αποκρουσει τις δυναμεις των αστυνομικων επελεξε να μην το κανει, για να προστατεψει τον ομηρο. Ο εισαγγελεας, καθως και ο ομηρος ειχαν καταθεσει υπερ του. (και αν δεν με πιστευετε διαβαστε το).

    Ο Νικος καταφερε μεσα απο την φυλακη να δωσει πανελληνιες και να περασει στο ΤΕΙ Αθηνας. Για ποιο λογο να μην του δωθει αδεια? Γιατι δωθηκε στον Ξηρο η στους κρατουμενους της 17 Νοεμβρη; Και οποιος πιστευει οτι ο αγωνας του Νικου, ειναι απλα ενας αγωνας “ναρκισισμου”, σκεφτειται αυτο: ο καθενας απο εσας τολμαει να κανει απεργια πεινας για να μπορεσει να αλλαξει κατι στο συστημα, οχι για τον εαυτο του αλλα για τον καθενα που εχει βρεθει η θα βρεθει στη θεση του;

  • με ξαφνιάζει ο απονευρωμένος σχολιασμός ένθεν κακείθεν.

  • **

    Θα σου κάνω δύο ερωτήσεις:

    τι είναι για σένα ο σωφρονισμός? που υποτίθεται ότι επιτελείται μέσα στην φυλακή? είναι η «επαναφορά» του? στα πλαίσια ποιας κοινωνίας? Ποια κοινωνικά πρότυπα πρέπει να ακολουθήσει.

    Κ δεύτερον, ποιος είναι ο ρόλος της παιδείας για σένα? δεν είναι η ανύψωση του ανθρώπου πάνω από τα στενά ατομικά χαρακτηριστικά που τον έχει περιορίσει να βλέπει η σύγχρονη κοινωνία;
    Τι μάθαμε μετρά από τόσα χρονιά στα πανεπιστήμια; Περάσαμε τόσα χρονιά για να μάθουμε λίγα πράγματα χαλασμένων γνώσεων? δεν πιστεύεις ότι το πανεπιστήμιο έχει έναν ρολό παραπάνω από την εξειδίκευση για να εξυπηρετεί τις ανάγκες της αγοράς?

    Ο Νίκος Ρωμανός δεν κυνηγά τις σπουδές, δεν κυνηγά το τι έχει καταντήσει να προσφέρει ένα εκπαιδευτικό σύστημα, που απλά εξυπηρετεί της ανάγκες των πολλαπλών καθηκόντων στελέχωσης της σύγχρονης βιομηχανίας. Με τα ιδιά του τα λογία: “αντίθετα, απευθύνω έναν πολιτικό εκβιασμό ώστε να κερδίσω ανάσες ελευθερίας από την ισοπεδωτική συνθήκη του εγκλεισμού.”

    Έγκλειστοι εξάλλου είμαστε κ μείς. Ο σωφρονισμός δεν περιορίζεται μόνο μέσα στις φυλακές. Υπάρχουν κ αλλά τείχη, υπάρχουν κ αλλά κελιά. Υπάρχει εάν σωφρονιστικό συνεχές μέσα σε αυτήν την κοινωνία. Σε καθοδηγούν να ακολουθείς ορισμένα πρότυπα ζωής κ κοινωνικής συμπεριφοράς, παντού! Στο σχολείο, στην δουλειά, στα μίντιά,… δεκάδες “ειδικοί”….αλλά κ και άλλοι όπως η μητέρα σου φρόντισε να σε σωφρονίσει, η ακόμα κ εσείς μεταξύ των συζητήσεων εδώ, Απομακρυσμένοι κ διαχωρισμένοι μεταξύ σας

    Μη δίνεις σημασία στο τίποτα σου έλεγε η μανα σου, γιατι στο τελος θα σε καταπιει
    Αλλά μήπως ποτέ αναρωτήθηκες αν αυτό το “τίποτα” είναι ο διπλανός σου; Ο γείτονας σου; Ο συνάνθρωπος σου;
    Στην Ελλάδα όπως λες η κατάσταση έχει περιέλθει σε τέτοια κατάσταση. Άλλες οικογένειες πεινάνε, άλλες χάνουνε τα σπίτια τους, άλλοι φεύγουν ατού εξωτερικό.

    Ο Ρωμανός δεν είναι απλά εάν θύμα ψυχολογικού τραύματος, ούτε ο γρηγοροπουλος ήταν εάν απλό θύμα ενός διαταραγμένου μπάτσου. Το χέρι του μπάτσου ποιος το όπλισε; Από την κοινωνία μας δεν βγήκε αυτός; Γιατί χθες μάλιστα αφέθηκε ελεύθερος;

    Στην ζωή αυτή φέρουμε την ευθύνη των επίλογων μας. Αν θέλεις να αλλάξεις κάτι, πρέπει να τραβήξεις μια κόκκινη γραμμή αναμεσά σε αυτός που ανέχονται αυτήν την κατάσταση κ σε αυτούς δεν την θέλουν πια. Θα τοποθετηθείς κ εσύ με την στάση σου σε μια πλευρά της γραμμής.

    Κ αυτό γίνεται τώρα
    Κάθε στιγμή παράλληλα είναι πολύ νωρίς κ πολύ αργά
    Η βεβαιότητα κ η ωρίμανση των συνθήκων δεν θα έρθουν ποτέ. Τώρα πρέπει μα πάρουμε τις αποφάσεις μας.

    Κ άμα απλά βολτάρουμε, χωρίς να μας ενδιαφέρει, τι κόσμο θέλουμε να δημιουργήσουμε?
    Από το κείμενο του: ” κ αν είναι κάτι εκμεταλλεύεται το κράτος, αυτό δεν είναι άλλο από την αδράνεια που πλέον έχει μονιμοποιηθεί ως μια φυσιολογική συνθήκη.”

    τι κόσμο θα φτιάξουμε? έχουμε γίνει απλά αριθμοί σε γραφικές παραστάσεις που κατασκευάζουν ηλίθιοι. .Είναι φτωχοί μισθωτοί που νομίζουμε πώς είμαστε ιδιοκτήτες, πλανημένοι αδαείς που θεωρούμε τους εαυτούς μας μορφωμένους. « Τιποτα άλλο παρα, ωεκροί πού νομίζουν ότι ψηφίζουν»

    Κ από το κείμενο του:
    «Ο καθένας απαντάει στα διλήμματα και κάνει τις επιλογές του. Ή θεατές σε απομονωμένες πολυθρόνες μιας ευνουχισμένης ζωής ή δράστες των γεγονότων που διαμορφώνουν την εξέλιξη της ιστορίας.»

    ΥΣ¨: όλα αυτά τα εγραψα όχι γιατι ηθελα να προκαλέσω ή να εναντιωθώ κ να κατακρίνω, αλλά να εβαζα ένα διάλογο που θα χαιρόμουν να τον κάναμε από κοντά.

  • Efi

    Χαίρομαι που το άρθρο σου, αγαπητέ φίλε, είναι γραμμένο χωρίς το μίσος και τον κομπλεξισμό που βγάζουν πάρα πολλά από τα άρθρα που γράφονται υποστηρίζοντας την άποψη που υποστηρίζεις κι εσύ. Παρ’ όλ’ αυτά δεν καταλαβαίνω το εξής. Θεωρείς το Ρωμανό επικύνδυνο και του προσάπτεις “εγκλήματα”. Θα σου θυμήσω ότι το μόνο για το οποίο έχει καταδικαστεί είναι η ληστεία τράπεζας. Οι κατηγορίες για συμμεντοχή σε τρομοκρατική οργάνωση δεν επιβεβαιώθηκαν. Το ότι δηλώνει αναρχικός είναι κακούργημα από μόνο του; Προφανώς δε λέω ότι η ληστεία δεν είναι τίποτα αλλά αν δε χορηγείσεις άδει εκπαιδευτική σε έναν κρατόύμενο που κρατείται για ληστεία, τότε σε ποιόν θα χρηγείσεις; Στο βιαστή, στο δολοφόνο, στον έμπορο ναρκωτικών; Η ειλικρινής άποψη θα ήταν να ακυρώσουν εντελώς τις άδειες, αφού φοβούνται για απόδραση του δράστη και για τέλεση εγκλημάτων. Αν όμως θεωρείται ότι κάποιοι πρέπει να δικαιούνται τότε γιατί να μη δικαιούται ο Ρωμανός; Και ακόμη περισσότερο ο ηρακλής Κωστάρης που έπεαιρνε άδεια κανονικότατα μέχρι πρότεινος και του την έκοψαν χωρίς να έχει συμβεί κάποιο λάθος εκ μέρους του αλλά απλώς επειδή έτυχε σε κακή συγκυρία;

    • ThanStonRoma

      να ρωτήσω κάτι ; και πως ο Α , Β , Γ γονιός θα αφήσει το παιδί του να σπουδάζει στο ίδιο χώρο με έναν άνθρωπο , που και οπλοφορούσε, και δεν δίστασε να διαπράξει εγκλήματα αλλά και δεν στέκει ψυχολογικά ; αν ο Ρωμανός βγει με άδεια , πώς ξέρουμε ότι θα γυρίσει και δεν θα τον φυγαδέψουν οι ομοϊδεάτες του; επίσης σκεφτήκατε τι κύμα “αιτήσεων αδειών” θα σηκώσει από άλλους κρατούμενους που θα δικαιώνονται επικαλούμενοι την υπόθεση Ρωμανού ;

      Επίσης εγώ πιστεύω πως καλό θα ταν να μην προτρέχουμε το πόσο καλό παιδάκι ήταν και ότι απλώς “λήστεψε μια τράπεζα με το καλάσνικοφ στο χέρι” , διότι ακριβώς δεν γνωρίζουμε σε τι άλλο ήταν μπλεγμένος.. ας σκεφτόταν την ελευθερία του πριν πάρει το καλασνικοφ στο χέρι !!!

      και μην ξεχνάμε εντελώς τυχαία η μολοτοφ βρέθηκε στα χέρια του την ημέρα που την πέταξε στο περιπολικό , όπως και είναι δυσφήμηση το ότι πήγαινε στα γήπεδα για να τα σπάσει όλα …. (εννοείται σαρκασμός εδώ)

      φταίει η κυβέρνηση που δεν βγάζει αποφάσεις και φοβάται έναν πιτσιρικά … αυτές οι ιστορίες περί ακραίων αντιλλήψεων έπρεπε να είχαν εξαφανιστεί προ καιρού μέσω καταστολής και πρόληψης … κάτι ξέρουν οι δυτικοί που ρίχνουν ξύλο σ’όποιον κουνηθεί !!!

      • Efi

        Νομίζω η απάντηση που ζητάς βρίσκεται ήδη στο πρώτο μου κειμενάκι. Οι εκπαιδευτικές άδειες καλώς ή κακώς υπάρχουν (ή υπήρχαν). Η πιθανότητα να το σκάσει ο κρατούμενος ιχύει για όλους, όχι μόνο για το Ρωμανό. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ξηρού που το έσκασε ενόσω βρισκόταν σε άδεια. Δεν υποστήριξα πουθενά ότι ο Ρωμανός είναι το καλό παιδί που αποκλείεται να είναι μπλεγμένος κάπου. Μπορεί να είναι τρομοκράτης και εν δυνάμει ένας εγκληματάις. Μπορεί και ναι, μπορεί και όχι. Το τι πιστεύω εγώ, εσύ και ο παραπέρα όμως έχει ελάχιστη σημασία. Σημασία έχει η επίσημη απόφαση του δικαστηρίου και αυτή δεν επιβεβαίωσε τις κατηγορίες. Ή λοιπόν θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς οι εκπαιδευτικές άδειες ή να δοθει άδεια στο Ρωμανό σύμφωνα με το καθεστώς που ίσχυει μέχρι πρότεινος ή να βρέθεί κάποιου΄είδους μέση λύση όπως αυτές που ακούστηκαν για τη φοίτηση των κρατουμένων με κάποιου είδους επιτήρηση ή ένα μείγμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με παρουσίες στη σχολή μόνο για τα εργαστήρια κ.τ.λ.

    • dimitra

      Μέχρι τώρα, αυτό που ακούω εγώ είναι για “πολιτικό κρατούμενο” άρα, όποτε μας βολέψει είναι έτσι και όποτε μας βολέψει είναι αλλιώς. Ας μιλήσουμε όμως για την πραγματικότητα. Καταδικάστηκε για ληστεία! Για ληστεία με καλάσνικοφ, το οποίο ήταν οπλισμένο. Αρα, έτοιμο να χρησιμοποιηθεί αν ήταν ανάγκη. Όλοι μιλάνε για το δικαίωμα του να σπουδάσει…. μα, του έδωσαν λύσει. να σπουδάσει μέσω διαδικτύου. Γιατί δεν δέχεται; Μήπως επειδή έτσι δεν μπορεί να δραπετεύσει; Κάθισε κάποιος να σκεφτεί πόσο θα στοιχίσει η φυλάξει του, αν τελικά θα καταφέρει να του δώσουν την άδεια; Πόσους θα χρειάζεται καθημερινά να τον φυλάνε; Και, επειδή δήλωσε αναρχικός, πόσο λες να αργήσουν να έρθουν οι σύντροφοί του να τον βοηθήσουν να δραπετεύσει; Είδες ότι τελικά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα; Και αφού υπερασπίζεσαι τα δικαιώματα του, που κατά την ταπεινή μου γνώμη, την έχασε απ την στιγμή που έκανε κάτι που έθεσε σε κίνδυνο τόσες ζωές, γιατί δε μιλάμε για τα δικαιώματα τον ανθρώπων που πέρασαν την φρίκη εκείνη τη μέρα στο Βελβεντό; Η εκείνη τη μέρα στην Πάρο; Η για τα δικαιώματα που είχε αυτός που δολοφόνησαν τότε; Τα δικαιώματα των συγγενών του; Και πιο σημαντικό, τα δικαιώματα τον σπουδαστών στα ΤΕΙ που θα έρχονται καθημερινά σε κίνδυνο, όταν θα έρθουν να τον “σώσουν” οι σύντροφοι του. Κι εδώ μιλάμε ξανά για όπλα και καλάσνικοφ. Η μήπως δεν είναι έτσι;

  • slobo

    Απεργία πείνας, απεργία δίψας. Δεν ξεκινάει και μια απεργία δηλώσεων και απαιτήσεων; Μας τα έκανε αερόστατα.

  • Bluebird

    Βασικά είναι τραγικό και απελπιστικό να ζούμε σε ένα ανώριμο κράτος που σκοπό δεν έχει να σωφρονίσει αλλά να εκδικηθεί και να τιμωρήσει με τρόπο πεισματικό. Ο Ρωμανός και ο κάθε Ρωμανός διεκδικεί το δικαίωμα στη μόρφωση, αδιαφορώ τι διέπραξε όταν νόμιμα του εκχωρείται αυτό το δικαίωμα δεν καταλαβαίνω γιατί να μην το διεκδικήσει; Αλλιώς να γίνει καθολική άρση του δικαιώματος αυτού να λήξει το θέμα. Όχι όμως εξαιρέσεις πεισματικού τύπου από το κράτος που στόχος του είναι να προφυλάσσει τα ατομικά δικαιώματα και να επανακοινωνικοποιεί μέσω της σωφρονιστικής οδού όσους παρέκκλιναν από αυτή για τους χ,ψ λόγους. Είναι κοινωνικό πρόβλημα η μη ισονομία, είναι κοινωνικό πρόβλημα το κράτος-εκδικητής και είναι κοινωνικό πρόβλημα όποιο πρόσκομμα στην εκπαίδευση!Καλό θα ήταν να μην τα ισοπεδώνουμε όλα λοιπόν με απογυμνωμένες από την κοινωνική πραγματικότητα τοποθετήσεις….Και τέλος, ας σταματήσει αυτή η καραμέλα με το κακομαθημένο των β.π είναι αυτιστικό και γελοίο να επαναλαμβάνεται συνεχώς από άτομα που μάλλον δεν διαθέτουν κριτική σκέψη, τα γεγονότα απέδειξαν ότι δεν ήταν σε καμία περίπτωση το κίνητρο του η ανία…(το πιο απλό θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιήσει τον οδοντίατρο ανθρώπινη ασπίδα για να διαφύγουν, θα μπορούσαν να είχαν πυροβολήσει πίσω του αστυνομικούς…θα μπορούσαν πολλά…αλλά δεν τα έκαναν…).Σκεφτείτε….ρε γαμώτο….δεν υπάρχει ελπίδα….αλλά σας χαλάει που ένα 20χρονο παιδί παραμένει συνεπές στην ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ του όσο και αν σας ενοχλεί η λέξη, κάτι που ελάχιστοι θα έκαναν με την αξιοπρέπεια που το κάνει αυτός. Μας έβαλε τα γυαλιά και ίσως θα έπρεπε να παραδειγματιστούμε κιόλας….

    • Rotten Broccoli

      Και τέλος ας σταματήσει αυτή η καραμέλα του “εχεί το δικαίωμα να σπουδάσει και το διεκδικεί”. Πάρτε χαμπάρι όλοι εσείς οι υποστηρικτές αυτής της παράνοιας, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ. Σταματήστε να παπαγαλίζετε και διαβάστε για να αποκτήσετε επιτέλους μια, υποτυπώδη έστω, κριτική σκέψη. Για όσους δεν είναι ικανοί χρήστες του παγκοσμίου ιστού και της επικοδομητικής αναζήτησης σε αυτόν: (ν. 4274/2014) http://criminal.law.duth.gr/images/_4274_2014.pdf

  • Anastasios

    Να δούμε και τη νομική πλευρά. Προϋποθέσεις εκπαιδευτικής αδείας.
    Πρέπει να ισχύουν ( αθροιστικά δηλαδή ) οι κάτωθι προϋποθέσεις:

    1) να υπάρχει φυλακή στην περιοχή της σχολής φοίτησης.

    2) να μην εκκρεμεί κατά του καταδίκου ποινική διαδικασία για αξιόποινη πράξη σε βαθμό κακουργήματος. Δηλαδή, εκτός από την πράξη που έχει ήδη καταδικαστεί, να μην εκκρεμεί άλλη που να έχει πλαίσιο ποινής από 5 χρόνια κάθειρξης και πάνω.

    3) να εκτιμάται ότι δεν υπάρχει κίνδυνος τελέσεως, κατά διάρκεια της άδειας, νέων εγκλημάτων(θεωρείται καθώς δε δείχνει καμία διάθεση μεταμέλειας)

    4) αν κάποιος κρατούμενος είναι υπόδικος (δηλαδή αν εκκρεμούν και άλλες υποθέσεις εναντίον του για τις οποίες κρατείται προσωρινά και δεν έχουν ακόμα δικαστεί) απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του δικαστού που διέταξε την προσωρινή του κράτηση (ο Ν. Ρωμανός είναι υπόδικος)

  • dimitra

    δυστυχώς, δεν είδα να καίγεται η μισή Αθήνα, όταν γονείς κάνανε απεργία πείνας επειδή χάσανε τα σπίτια τους η δεν είχαν να ταΐσουν τα παιδιά τους. Αυτό και μόνο, δείχνει ότι όλα αυτά κινούνται από πολιτικά νήματα, άρα, από σκουπίδια!

  • Maria

    Πραγματικά συμφωνώ απόλυτα με κάθε λέξη. Επιτέλους μία λογική και τεκμηριωμένη άποψη χωρίς φανατισμό, ακραίες δικαιολογίες και ανοησίες που λέει τα πράγματα ακριβώς όπως έχουν. Χρειαζόταν ένα τέτοιο άρθρο, συγχαρητήρια!

  • Giorgos

    Βρε βρε τι ωραία και λογικά λειτουργεί ή τουλάχιστον θέλουμε να λειτουργεί η Ελλ. δικαιοσύνη! Άντε λοιπόν αφού κάνουμε την αρχή με τον Νάρκισσο Ρωμανό, σειρά να πάρουν οι υποθέσεις της Siemens, Λίστα Lagarde, Βατοπέδι και όλα τα καυτά “θέματα” της Ελληνικής showbiz. Τι λέτε παιδιά?

  • Giorgos

    Tελεία στον επαναστατικό παροξυσμό του Ρωμανού θα μπεί. Τελειά στην κατρακύλα της χώρα πότε θα μπεί οέο?